Om vårt badrum

Vårt badrum här hyfsat lyxigt i storlek, en sisådär 10 kvadratmeter stort.

Där finns bra avställningsytor intill det vackra handfatet i sten. Spegel är stor.

Duschmunstycket är av typen som brukar kallas ”amazonas” eller liknande i reklamerna, alltså ett stot fast duschuvud från vilket det kommer generösa mjuka strålar. Med varmvatten, märk väl.

I duschutrymmet står krukväxter. Många krukväxter, och det är trevligt och vackert.

Det enda opraktiska med badrummet är att det helt saknar tak.

Just nu ösregnar det.

Men jag kan vänja mig vid att det regnar på mig när jag går på toaletten. Jag har dock svårt att glömma receptionistens förevisning av badrummet, för jag är inte alls säker på om hon skämtade eller inte när hon hastigt öppnade upp dörren och slängde en snabb blick ut innan hon släppte igenom oss och med ett leende kommenterade ”no monkeys”.

Kommentera

