Om att utflykta med Hjalmar

Det tog dryga tre veckor, men nu har vi äntligen en trevlig seneftermiddagsrutin.

Gin och tonic för de vuxna, juice för barnen och salta snacks till alla.

Med anledning av det sistnämnda behövdes handlas idag. Så Hjalmar och jag promenerade iväg. Hjalmar får sitta i mjuk sele på ryggen numera.

Folk verkar tycka att det är fantastiskt imponerande att man alls promenerar på den här ön. Man tutas på och hejas på och får erbjudande om tuktuktaxi var tredje minut.

Att man dessutom har en bebis på ryggen väcker än mera förvåning. Till och med västerlänningar tutar och ger tummen upp.

Men vi trivs med det. Dagens promenad blev lite längre än jag räknat med. Chips gick inte att finna på nära håll. Men vad gjorde väl det.

Längs vår väg sjöng jag. Vår sång gick ”mamma mamma, mamma mamma. Pappa och mamma det är inte samma för pappa är pappa och mamma är mamma.”
Vi ordet mamma tog Hjalmar i från tårna och stämde in. I mellanpartierna la han örat mot min rygg för att känna vibrationerna av min sång. Hur sött är inte det?

Kommentera

