Om att prioritera här i livet

När bilden nedan togs hade vi precis klivit innanför dörren till vårt rum efter några timmars strandlek.

Trots duschning nere vid stranden krävdes extrainsatser för att få barnen sandfria. Så Mattias tog den minste under armen och stoppade honom i badkaret där denne under högljudda protester, sparkar, spott och allmänt kaos duschades och tvättades efter konstens regler.

Under tiden sprang Harald omkring som en nynackad höna.

Efter en skarp tillsägelse från sin far klev han in i badrummet där han halkade. Han landade på rumpan och satte sig och kissade på golvet medan han grät teatraliskt.

Under tiden lät jag mig distraheras.

Medan Mattias skällde på mig för att jag prioriterade fel tänkte jag att barnaskrik, de kommer igen. Det gör inte denna solnedgång:

Kommentera

