Bilder från dagen

Vi har en lite tuff vecka här hemma. Mattias jobbar mycket, och nätter. 3 nätter på rad. Vilket innebär att man får hålla ljudnivån nere eller hålla sig hemifrån på förmiddagarna och tidiga kvällar.

Idag gjorde jag därför ännu ett försök att spela cool morsa, låta barnen kladda så mycket de vill, få utforska sin kreativitet fritt. Osv.

Jag kände mig stolt när jag såg målarfärgen flyga i stora blaffor som satte sig på köksluckorna, och när jag lät Hjalmar smeta in hela sig själv i färg, utan att jag genast gjorde någonting åt det.

Resultatet syns nedan, och på en kökslucka. Det visar sig att det röda pigmenten förvisso är ätbart, men låter sig inte torkas bort från vita köksluckor.

Som tur var hann vi även ut en stund under eftermiddagen/kvällen, och när vi nyss kom hem upptäckte jag nedan:

 

Kommentera

