Ny kategori

Idag har jag officiellt varit tillbaka på jobbet från min föräldraledighet i 9 arbetsdagar. Dessa dagar hade jag tänkte skapa och vänja oss alla vid de nya vardagsrutinerna. Med tidiga morgnar, frukost på dagis och längre dagar än förut.

Men hittills har vi inte lyckats få till någon annan rutin än kaos och katastrof. 5 dagar har krävt improvisation och omorganisation av det större slaget.

Förra fredagen jobbade Mattias heldag och jag skulle bort med jobbet. Vi hade ordnat så att barnvakt kunde hämta barnen på dagis till dess att Mattias kunde komma hem vid 19-tiden.

Då blev Hjalmar sjuk. Så vi fick ha barnvakt hela dagen (tack mamma!).

Måndag morgon var lite stressig. Vi upptäckte punktering på vår lådcykel så jag fick ta Bibbi och Hjalmar på tvåhjulig cykel och låta Harald cykla bredvid på sin egna cykel på väg till dagisarna. Men det gick ju bra.

På tisdagen och onsdagen skulle jag ha kurs på jobbet med en lärare som var influgen från London enbart för detta syfte. Min närvaro gick alltså inte att tumma med.

Tisdag morgon lyckades jag få ut hela gänget ur lägenheten och när jag vänder ryggen för att korrigera Bibbi till stänger Hjalmar ytterdörren, med sitt ena långfinger innanför. Dörren fick öppnas för att få loss fingret som klämdes så hårt att det blödde. Snabbkonsultation över telefon med doktor Line resulterade i lämning på dagis och observation på fingret dock ej någon alvedon. Det har jag dåligt samvete över. 

Natten till onsdagen hostade Harald var 10 sekund hela natten trots stark hostmedicin. Feber på morgonen och Mattias jobbade operativt från 0630 och hade därför lämnat hemmet en timme tidigare. Kaos och katastrof innan det löstes.

Idag ramlade Hjalmar. På munnen. Igen. Denna gång flög en hel framtand inklusive roten ut.

Man undrar hur nästa vecka kommer att se ut..

Kommentera

