Vilka hot använder ni?

Usch vad arg jag blir när klockan är mycket och Harald börjar skrika om att han bara fått se ett enda tv-program och jag svarar att ”Tv-tittande är ingen rättighet, det är ett privilegium!” och Harald fortsätter med sitt gråtande och sitt ”men jag har bara sett eeeeeeettttt!!!”.
Idag kom jag på det perfekta hotet för att få tyst på honom.
”Om du inte är tyst tänker jag skicka dig i säng utan att borsta tänderna så får tandtrollen göra vad de vill med dina tänder!”
Harald tystnade genast och bad om att få borsta tänderna.

Kommentera

