Om att önska sig något riktigt länge

Sedan jag var barn har jag drömt om dem. Soppskålarna med lejonhuvud. Så för ett tag sedan köpte jag en, för de är ganska dyra för att vara soppskålar.

Sen köpte jag en till, och sedan ytterligare en.

Idag fick jag en fjärde.

Men trots att jag längtat efter dem i en livstid har jag ännu inte räknat ut hur man uttalar namnet på fabrikatet. Någon som har förslag på hur man säger Pillivuyt  utan att snubbla på tungan och låta som ett fån?

image

Kommentera

