Påsk säger du? Jag är på!

Nyss var de bara bruna pappägghalvor. Med ett limstift och ett par servetter tycker jag mig ha åstadkommit en ganska hyfsad förbättring. Tydligen kallas det jag nyss gjort för decoupage, men i vår familj kallar vi det för att klipp och klistra.

20130326-205657.jpg

Det där med påskhare var något som introducerades förra året, då Sara stod för äggjakten. Och Harald glömmer inte, så nu är den vår tradition. Äggen ovan ska ut i trädgården.

Ett minne som jag bär med mig från min barndom är ett av kittlande förundran över äggen som mamma serverade till frukost på påskafton. De såg ut som helt vanliga kokta ägg, men när man knackade hål på skalet uppenbarade sig ett mirakel. På något sätt hade ägget förvandlats till choklad. Och bröstet fylldes av bubblande lycka inför detta fantastiska.
Samma känsla vill jag ge mina barn.
Så nu står äggskal på tork i väntan på att fyllas.

20130326-210942.jpg

Igår hittade jag dessutom de perfekta äggkopparna att servera magiska ägg i:

20130326-211448.jpg

Jag kan knappt bärga mig till jag får se barnens miner!

2 thoughts on “Påsk säger du? Jag är på!

  1. Fantastiska idéer! Choklad i ägg – så kul:) Var har du hittat de fabulöst fina äggkopparna? Du har ju blivit en fullfjädrad ( pun intended) pysselmamma!!!!

    • Wohooo! Vilken fjäder i hatten att dras med ett sånt rykte!
      Äggkopparna köpte jag på http://www.oscarclothilde.com
      De har ett toppenkoncept med ”påskägg” alltså kraftigt reducerade priser på en specifik produkt varje påskdag (de kör adventskalender innan julen). I förrgår var det dessa fantastiska äggkoppar som verkar ha tagit slut under dagen då de ersattes av en annan modell under den eftermiddagen.
      Jag har länge tänkt mig att jag ska handla där ofta, men i måndags var faktiskt första gången.

Kommentera

