Språkskola

Idag håller jag engelskalektion för barnen. Jag talar endast engelska fram till klockan 10 idag och vill barnen ha något av mig hjälper jag dem säga det på engelska.

Hjalmar verkar inte märka någon skillnad från andra dagar och ber glatt om ”more juice please”. Harald har brutit ihop fullkomligt flera gånger under frukosten och hävdar ilsket att allt är för svårt att säga, men till slut har han bett både om mera juice och ”toast” samt ”jam”. Han har också gått på toaletten när han uppmanats och slutat gråta när jag hotat med att han får gå och lägga sig om han inte slutar.

Känner mig mycket nöjd med mitt tilltag. Ska börja göra det till en dagligt återkommande övning.

Kommentera

