Om när själv inte är bästa dräng

Idag har jag redovisat för en läkare hur jag smärtstillat med hjälp av hostmedicin i kombination med två olika sorters faktiska smärtstillare för att kunna få i mig vätska och näring alls de senaste dagarna. Hade nog tänkt mig ett litet erkännande för min kreativitet.

Istället fick jag hålla med om att jag kanske ska åka in till doktorn ett par dagar tidigare nästa gång, så kanske jag inte hinner bli så sjuk.

Jag tog lite skamset i hand och tackade för antibiotikan och lovade att gå hem och lägga mig.

I samma stund insåg jag att jag glömt ge Harald hans antibiotika innan han åkte till dagis.

Kanske blir det lättare att komma ihåg nu när vi är två.

Kommentera

