Om att guldkanta

Innan jul köpte jag en flaska champagne från mitt favoritmärke. Jag har förvisso inte smakat rosévarianten tidigare, men jag föll för den efter att ha läst några fördelaktiga recensioner, plus att jag lite i hemlighet (till och med för mig själv) tänkte att lite mera rosa i mitt liv kanske inte vore fel…

Jag tänkte mig att Mattias och jag skulle öppna den där flaskan en kväll under julledigheten när vi var ensamma, men så blev det inte.

Nu står flaskan intill vinstället och tar plats, och det är ett av skälen till att jag älskar denna champagne lite extra. Den tar plats. Den ursäktar inte sin existens.

Flaskan är omöjligt att få in i ett vinställ och passar inte i något standardmåttat fack i kylen. Och om det någon gång skulle passa bra att öppna den så vore det ikväll, efter vår insats med barnkalaset, men Mattias jobbar tidigt imorgon bitti.

Så flaskan står kvar bredvid vinstället i garderoben, och gör sig påmind varje gång vi går in där.

Tror att vi ska hitta en tråkig tisdagkväll i januari som behöver piggas upp lite, och dricka en god flaska champagne då, bara för att vi kan.

20140111-211040.jpg

Kommentera

