Det är ingen hormonrubbning, det är bara livet

Flera gånger de senaste dagarna har jag varit så lycklig att jag snyftat.

Då har jag tänkt att jag nog är lite överdrivet känslosam av mig, men sen har jag tänkt att det nog är fel. För man måste ju passa på att fälla de där lyckotårarna, medan de finns att fälla.

I morse grät jag en skvätt, när jag väcktes av en stor pojke som var så uppspelt att han höll på att kissa på sig. I ena handen hade han en egenhändigt konstruerad skattkarta:

20140525-223954-81594158.jpg

På baksidan hade hade han skrivit:

20140525-224046-81646369.jpg

I andra handen hade han ett paket.

Givetvis hade Hjalmar också det.

I ett paket fanns ett halsband. I det andra ett nagellack.

Och snart hördes pojkröster som uppmanade mig att titta under soffan.

Där låg ett paket med armband i.

Mattias hade tagit med barnen till HM, och där hade de fått välja presenter åt mig.

När de precis hade börjar välja och vraka hade Harald blivit kissnödig och nödgats gå på toaletten, och han berättade för mig idag, att han varit så rädd att lejonhalsbanden skulle ta slut medan han var och kissade, och att han var så lycklig att se fanns kvar när han kissat färdigt.

Aldrig har jag väl känt mig så mycket som en drottning, som bärande mitt lejonhalsband, mina guldiga armband, och mitt discoglittriga nagellack.

20140525-224543-81943084.jpg

2 thoughts on “Det är ingen hormonrubbning, det är bara livet

  1. Åh vad fint! På så många plan. Sedan har ju gossarna utomordentligt god smak! Kram till supermorsan!

Kommentera

