När goda avsikter slår fel

Under lunchen idag föresatte Mattias och jag oss att vara lite prettopedagogiska. Vi pratade om värden i livet, om att så länge man har tak över huvudet, mat för dagen och kläder på ryggen, så är det väl ändå kärleken som räknas. Har man inte tillräckligt med pengar själv kan det ju till och med vara så att man kan slå sina påsar ihop med någon annans och på så sätt få både råd och kärlek.

Barnen såg skeptiska ut och kom med kontringar kring pengars förträfflighet.

Så jag tog fram det tunga artilleriet. Jag berättade för dem att det inte spelade någon roll hur mycket pengar jag skulle erbjudas, jag skulle ändå aldrig sälja mina barn, kärleken till dem är värd mera.

Det var då Harald kom på att han skulle ta betalt för Hjalmars kramar. En hundring skulle en kram kosta, och pengarna skulle Harald stoppa på fickan.

One thought on “När goda avsikter slår fel

Kommentera

