Om livets svängningar

När Mattias och jag träffades, för sisådär 14 år sedan gav Mattias upp alla sina intressen. 

Det är lätt att peka på det, för Mattias hade, liksom så många andra män, uttalade intressen. 

Men sanningen är naturligtvis den att vi båda två valde någonting annat än vårt förflutna. Vi längtade efter någonting nytt båda två, och valde ett oskrivet blad för en gemensam framtid. 

Nu väljer vi nytt igen. Eller rättare sagt, jag gör det. Mattias återupplivar ett gammalt intresse, med min välsignelse, för vår framtid, med barnen. 

Lyckligtvis har detta nya sammanfallit med kampanjpriser till höger och vänster, på utrustning nödvändig för denna nya livsstilsförändring. 

Mattias har därför idag presenterat mig med ett par vandringsbyxor, och en 75 liters ryggsäck. Ryggsäcken packade han med 10 kg och bad mig knalla omkring med här hemma medan jag städade, tydligen var köpet en ”ruggigt bra deal”. 

Upprustningen har börjat. 

  

Kommentera

