Flera ord att kommentera

Det är inte bara till Haralds fördel att han går i samma klass som en av mammas närmsta väninnors dotter. 

Genom denna har jag nämligen fått höra att han svär. Han svär väldigt mycket när han är i skolan, vilket förvånade mig att höra då han inte svär särskilt mycket alls hemma. 

Jag berättade för Harald vad jag fått höra (utan att ange källan!). Jag sa att jag förstod att det var en medveten handling av honom, att svära, eftersom han inte gjorde det hemma och att jag inte kan stoppa honom från att göra det. Jag kan bara berätta för honom hur han uppfattas av sin omgivinig när han svär och sedan får han själv avgöra hur han ska agera. 

Han tittade på mig med de där stora allvarliga ögonen och förklarade att ”ja, men jag får ett straff när jag svär”. Jasså, tänkte jag ”av vem då?”. ”Olivia straffar mig när jag svär. Hon kittlar mig tills jag nästan kissar på mig”.  

😳

Kommentera

