En stor människa i liten kropp

Flera gånger igår kväll upprepade Harald att han ville att Mattias och jag skulle ligga kvar i sängen tills efter att han själv gått upp i morse. 

Strax efter sex hörde vi vår sovrumsdörr stängas. 

När vi gick upp hade han gjort frukost åt oss. Fil med musli, kanel och socker till Mattias, och ett glas vatten till det. Till mig hade han rostat en skiva bröd ochställt  fram tillsammans med smör och marmelad. 

Han var så stolt och glad! Och vi med.  

 I kväll tog Harald beställning inför morgondagen. När jag lite försiktigt försökte berätta att jag ju vanligtvis äter frukost efter att jag lämnat av alla barn (och rastat hunden och därför kan sätta mig och verkligen njuta av min frukost med en kopp te utan att behöva vare sig vara uppmärksam på någon annan eller rusa mig igenom den) tittade han oförstående på mig, och så undrade han igen vad jag ville ha. 

One thought on “En stor människa i liten kropp

Kommentera

