Hygienkstastrof

Idag har jag spolat toaletten efter mina barn sex gånger och luktat på deras händer lika många gånger för att känna om de tvättat dem, och upptäckt att de inte gjort det i samtliga fall. 

Jag har skickat in Hjalmar på badrummet för att byta kalsonger. Han stod där inne en stund innan han kom ut och trodde att jag inte skulle märka att han hade samma kalsonger på sig när han kom ut, som när han gick in. 

Harald har lämnats i duschen för att tvätta håret. När han kom ut och vi ifrågasatte tvättningen för att han helt enkelt inte luktade schampo fick han ett ilskeutbrott och deklarerade att han minsann inte ville tvätta håret. 

Hur kan dessa vara mina barn? 

Kommentera

