Morgonkonversation

Idag är det söndag. Då går Harald och Mattias upp tidigt och kilar iväg på tennis medan Hjalmar och jag ligger kvar i sängen och trynar oss. De dagar då jag vaknar först brukar jag krypa ner hos honom när jag hör att han börjar vakna, då är det bara han och jag i hela världen, och vi brukar viska till varandra, för att inte störa tystnaden. 

Idag pratade Hjalmar om att han ska skaffa sig en egen ipad när han blir stor. Det var en bra idé tyckte jag, men vi var överens om att man får jobba hårt för att spara pengar till en ipad eftersom det är dyrt med sådant. ”Ja, och i början har man inga pengar. Då får man sitta utanför affären”. 😬😳

Kommentera

