Kan man klassa en terrier som tortyrvapen?

Att Bibbi ylar, det vet vi ju. Vanligtvis ylar hon när Hjalmar gråter, när det spelas opera, när det spelas munspel, när det spelas blockflöjt, när en telefon ringer och när dörrklockor plingar på tv. När det ringer på vår dörr skäller hon, men det är hon ursäktad då det faktiskt är enda gången hon skäller (tack anti-skallträningen från vårt förr-förra dagis!).

Nu löper Bibbi. Denna gången innebär det att hon ylar hela dagen lång utan yttre stimulans. När hon inte ylar gnyr hon och och springer fram och tillbaka till dörren. 

Nyss slängde jag ut Bibbi på balkongen, jag fixar inte att hon sitter och ylar mera idag, framför allt inte medan barnen sitter och ser på tv samtidigt. Så nu sitter Bibbi på balkongen och ylar. Jag tänkte att ytterväggarna skulle dämpa ljudet tillräckligt för att ge min söndertrasade själ lindring, men ljudet sitter numera som ett eko inne i huvudet på mig, jag hör det även när hon inte ylar. Vaknar jag heltokig imorgon så vet ni varför. 

Kommentera

