Sånt som betyder något

Sånt som verkligen betyder något är bland annat att ha en fantastisk barnvakt. I Isa har vi en ansvarstagande och charmerande sådan som älskar våra barn, och som säger sig aldrig sova så gott som i vårt extrarum. Att gå på fest med vetskapen att Isa kommer att leka med och älska våra barn tills de stupar för att sedan krypa till kojs i extrarummet är en särskilt härlig känsla, och när vi trillade in vid halv tre-tiden i morse och stängde till dörren om Isa kände jag mig lyckligt tacksam. Poyas disputationsfest var en fest väl värd att kunna njuta av dessutom. 

Morgonen må ha blivit tidigare än önskat, jag väcktes av att barnen tjöt av skratt åt någonting Isa hade hittat på. Det är värdefullt. 

Betydelsen av att idag ha fått komma ut i vår-skogen med Hjalmar och ett gäng sockersöta ponnies går heller inte att överskatta. Solsken och nyutsprungna knoppar, fågelkvitter och ljudet av barn som bubblar av skratt medan de skumpar fram i trav och man själv flåsar vid sidan om känns mera äkta, underbart och viktigt än alla skyldigheter i världen.  

    
 Jag älskar att ikväll ha Harald och Olivia inpackade i dubbla sovsäckar, balaclavas och pannlampor liggandes i solstolarna på balkongen framför ipaden, medan Hjalmar och Alice verkar ha krupit ihop och somnat tillsammans i hans säng. Bibbi sover på Mattias, som sover på soffan, och själv glor jag på tv. 

Så vad gör väl det, att vare sig Mattias eller jag kommit ihåg vårbröllopsdag idag.  

   

Kommentera

