Och här sitter vi i vår ensamhet…

Barnen ska vara hos farmor och farfar i en vecka. Det är bitterljuvt, för vem längtar väl inte efter lite barnfritt? Samtidigt är det ju den största njutning jag har, att gå in och lukta på dem när de sover. 

Harald har längtat. Hjalmar är mera tveksam, han är rädd att vi inte ska sakna honom. Det blir nog bra. 

Efter att ha tagit ut min längtan efter barnen i förtid under bilresan hem från Halmstad (ja, jag kan ha fällt en tår…) så har nu min man och jag gått på restaurang och njutit av solnedgången. Det känns stort och fint och härligt, att bara vara vi, att inte vara konstant vaksamma tjatmaskiner. Men nog kommer det att vara tomt här imorgon bitti. Tur att vi har Bibbi att underhålla oss med. Bibbi har diarrée. 

Kommentera

