En helg utan mål och syfte

Helgen var oboka och tänkt att vara sådan, förutom eventuella planer på att tälta eller åka dressin. Helt utan riktning kan man ju inte vara vad gäller sin fritid. Istället blev vi igår spontant bjudna på kräftskiva hos en familj som Hjalmar varit hemma hos ett par gånger. Det var trevligt, så idag är vi trötta. Vi har därför begränsat vårt upplevelseutbud till det lokala och gått på hundrastplatsen med Bibbi, från var man även kunde se delar av kitesurfing-tävlingen mellan Malmö och Köpenhamn.Men min favoritstund på dagen var ändå när Harald ville gå med mig på långpromenad när jag skulle få ihop dagens steg. Egentligen tror jag att han främst gick med för att han ville använda sin nya jacka, som är allt för varm för dagen. Men när vi väl promenerat längst ut på Dockan ville Harald sitta ner och se på havet och segelbåtarna och fåglarna med mig. Den är få förunnad, Haralds närhet och när den bjuds bör man vara närvarande i både kropp och själ. När vi gick där ifrån tog han min hand en stund, innan han hittade en mur som absolut behövde studsas på. Vilken lycka att få vara med. 

Att sova borta en stund


Att kliva över död plattfisk

Kommentera

