Från lyckad helg till lyckad helg

Denna helgen skulle det regna, så jag planerade en pyjamasdag. Sen regnade det inte, mycket, men jösses vad man kan njuta av en pyjamasdag ändå! Jag alltså, och eventuellt även killen i närlivsbutiken som fick se mig knalla in för att köpa mjölk i täckjacka, pyjamasbyxor och stora strassörhängen som jag provat och sedan glömt ta av mig. Resten av gänget pälsade på sig vinterutrustning och gick i lördags först på fotbollsmatch där MFF fick storsmisk på hemmaplan, varefter de åkte till Ikea för att lämna tillbaka två felköp som jag gjorde i förra veckan när min entusiasm inför att promenera hem från Stadium vid Svågertorp med en spontan avstickare genom Ikea gjorde mig blind både för att jag köpte två madrassöverdrag i olika storlekar istället för två lakan till barnsängarna, och dessutom fick mig att själv-scanna det dyraste av dessa två gånger, och glatt betala för hela kalaset. 

Idag skulle det också regna, men det gjorde det inte, mycket. Det regnade när vi satte oss till bords på Anita på Börring kloster med Mariann och Nisse, men solen sken lagom till efterätten, så det blev en höstdoftande promenad i Bokan. Barnen hittade en pinne att bära tillsammans, och de tjöt och sprang och skrattade och kramades. Vackra friterade zucchiniblommor blev kvällens middag. Lycka genom frityr är svårslagen. 

Kommentera

