Visst kan jag tolka det som att han fått en god uppfostran?

Visst häpnas man och förtjusas man ofta över sina barn. Men det är inte ofta ens 5-åring ger en levnadsråd som vi nog allihop hade mått bra av att påminna oss om ibland. 

Härom dagen gick jag i taket över en sådan där grej som vi nog alla kan gå i taket av lite då och då. Det var en sådan där grej där man upplever att ens partner tar en för givet, inte ser ens ansträngningar, och tycker sig kunna göra sin del ”när det passar honom”. Möjligen kan min reaktion på det hela ha varit något överdriven. Jag kan möjligen ha ringt upp den som jag upplevde ha spottat på min ansträngning och berättat detta för honom, medan Hjalmar lyssnade. 

När jag lagt på tittade Hjalmar mycket allvarligt upp på mig från där han satt på mattan och byggde lego, och sa: mamma, det är inte alltid en person som har rätt. 

😳

Kommentera

