Godmorgon min älskling

Öppet brev till min äldste son: 

Ja, jag förstår, att du vaknar av att du behöver kissa, och att när du ändå är uppe så känns det rätt härligt att ha obevakad tillgång till tvn, och därför väljer du att stänga dörren om dina föräldrar, och smyga till dig en stunds fullkomlig frihet framför skärmarna. 

Men det är inte ok Harald, att gå upp 05.15, gränsen är satt til klockan 6,  och du kan inte skylla på att du inte kan klockan, för det kan du. Så nu tar vi med oss fjärrkontrollen till tvn, ipaden, musen till datorn, och mammas laptop in i vårt sovrum. Skulle det vara så att jag har fel, att det inte är tvn som gör att du hellre stannar uppe än att sova ut, så har jag ordnat alternativ underhållning åt dig. 

Kommentera

