Grattis till mig

Barnen har varit uppspelta i ett par dagar. Det har viskats dem emellan. Och så i morse var det dags, med tomtebloss i hand travade min fina familj in och sjöng, och kärleken gick inte att ta miste på. Finns det något bättre sätt att vakna på? 

Barnens present var en bukett blommor från min favoritbutik. Det var viktigt för dem att den kom där ifrån. Så nu sitter jag framför datorn och njuter av doften av mimosa, en sådan där doft som man inte förstått hur mycket man saknat, förrän den plötsligt finns där igen. 

Fast finast var nog mitt kort. Det som är fullt av felstavningar, varav ett var avsiktligt, det sista, för det ville Harald absolut ha med, även om det annars stavas med Ä (eftersom akronymen SOFIE inte rymmer något Ä):

Kommentera

