Vinterlördag

Jag hade rätt i mitt förra inlägg. Harald har romantiserat vintern för två år sedan. Han talar om hur vi åkte pulka varje dag, och om att jag brukade dra barnen till skola och dagis i pulka. Det hände en gång tror jag. 

Men idag åkte vi pulka i alla fall, och inte bara det, vi eldade i skogen också, och Mattias fick användning för sin yxa. Vi käkade korv och kakor, och barnen tävlade om vem som fick mest skinn på sin varma choklad. Jag gick iväg på egen promenad medan Mattis beundrade sin eld, och ungarna hackade loss is ur sjön. Min väg korsades av två hjortar som stannade upp i en sekund och såg på mig, innan de skuttade vidare.  Allt som allt tror jag att vi alla fick en magisk upplevelse, delvis på var sitt håll, men ändå tillsammans. ​​

Kommentera

