Fy för tentor över påsk!

Idag, annandag påsk, lämande jag in den hittills jobbigaste tenta jag skrivit. Det inkluderar 5-timmars-salstentorna i juridik, och psykologitentan som jag tog fyra försök på mig med eftersom jag hade sådan prestationsångest inför varje inlämning.

Jag känner mig inte ett dugg lättad. Mer arg, irriterad och orolig att den inte ska duga så att får göra om skiten i sommar. 

Till imorgon förmiddag ska jag ha förberett ett ämne att skriva b-uppsats om, så att jag imorgon eftermiddag ska kunna tilldelas en handledare. Just i denna stund känner jag mig arg, irriterad och stressad inför uppgiften. Hjärnan är liksom tömd efter tentan…

Fast egentligen ska jag väl inte klaga. Jag har ändå firat lite påsk, med andra som inte heller haft tid egentligen. Igår tog jag ledigt, inte minst för att uppmärksamma Mattias och min 12:e bröllopsdag. 

Vi hade kommit överens på förhand, Niki och jag om att ta en paus i våra respektive skrivprojekt, och samla våra ungar och övriga resurser för en eftermiddagsmåltid. Än en gång förundras jag över hur enkla saker kan vara så bra, och att lycka kan finnas så nära till hands. Äggjakt i trädgården för barnen, och på torget utanför  för de vuxna var en strålande succée! Särskilt barnen njöt ohämmat av att leta ägg, gömma ägg för de vuxna, och av att föja de vuxnas jakt. Harald skrattade högt och hoppade upp och ner genom alla delar. För gårdagen känner jag mig tacksam. Redigera

Kommentera

