Extraordinär vardagsglädje

Ännu en gång har vi varit på ett Kulturskolanevenemang och fått skämmas för våra låga förväntningars skull. Tvåornas kör uppträdde, 300 malmöbarn på scen samtidig sjöng och dansade, och ALLA var glada! En del av dem längst bak var så glada att körledaren fick göra sig en avstickare bak dit för ett litet samtal. 

Roligast tyckte jag att det var att man innan sången började gick runt med en plastpåse och bad alla tuggummituggare att spotta. 

Själva konserten var så ljuvlig och full av 8/9-årig entusiasm, glädje och äkthet att jag fällde en tår. Eller två. Blir jag rik en dag ska jag testamentera min förmögenhet till Kulturskolan. 

När Harald gått av scen undrade han, som den stjärna han är, var blommorna var. Dem hade vi glömt den här gången.

Kommentera

