Kvällsritual att hålla fast vid

Tänk vad man kan glömma ibland! Förr sjöng jag vaggvisor för barnen, men de senaste två åren eller så har jag glömt bort att göra det. Livet har pockat för mycket för att jag ska ha ro till det. 

För en månad sedan eller så bad barnen om det, och nu har det blivit en viktig stund för oss. Vyssan Lull är en stor favorit, hos barnen för att de tycker att den innehåller en massa spännande ord, Hjalmar tittar intensivt på mig och mimar med i ett försök att lära sig dem alla. Själv älskar jag visan för de många upprepningarnas skull, det är meditativt att sjunga samma truddelutt om och om igen, och aldrig ser man väl så långt in i varandras själar, som när blickar möts över sång. 

Kommentera

