Hjalmar pratar med Bibbi

Som förälder märker jag hur jag nöts ner. Princip på princip frångås, sakta men säkert. Ikväll är jag farligt nära att ge med mig på ännu en front, efter att ha lyssnat på Hjalmar prata med Bibbi i sängen. Han höll upp ett fotbollskort som han fått i present av något barn i vars familj man tillåter sådant… I smyg såg jag på när han höll upp kortet framför Bibbi och med allvarlig röst sa ”han här är väldigt väldigt väldigt bra”. Att han efter det frågade mig om vilket lag killen spelar för fick mitt hjärta att smälta, och samvete att gnaga. 

Hur omoraliska är fotbollskort EGENTLIGEN? Sååååå dyrt är det kanske inte….? Det kanske inte gör så mycket om vi gräver ner oss ÄNNU mer i fotbollsträsket….??

Kommentera

