Den perfekta presenten

I år kändes det extra viktigt att ge dagisfröknarna en bra present vid terminsslutet. Jag började fundera på vad jag skulle köpa redan i februari, och till slut tyckte jag mig ha hittat den perfekta gåva, vasen Ekollon från Svenskt Tenn. Symboliken kändes så träffande, en vas i vilket ett litet ekollon får vila och växa till sig tills det blivit en späd planta, stor nog att planteras och växa sig stark någonstans ute i världen. 

Jag började skriva korten, och tänkte att jag ville skriva ”tack för att ni tagit hand om VÅRA ollon!”, men det kändes inte helt rätt. Jag tror att presenten i sig blev det dock. 

Kommentera

